Mopedolycka

Förra veckan, när vi hade franska, så hörde jag värsta kraschen. Jag tittade ut genom fönstert, och såg att två tjejer på en moppe hade krockat i stenarna.
Första reaktionen: oj, de krockade.
Sen: oj, de krockade!
Jag trodde inte att det var så allvarligt som det faktiskt var först. Vi sa till vår franskalärare, som sprang för att hämta fler lärare som hjälpte dem och ringde ambulanser.
Men det såg så läskigt ut. Deras ben bara ryckte, verkligen ryckte. Och en av tjejerna såg man verkligen hur ont hon hade, hennes rygg var som en båge och hon bara skrek.

Angelica tog med tidningsurklipp från aftonbladet, där det stod att en av tjejerna har fått men för livet, p.g.a. ryggskador.

Det är så otroligt tragiskt och jag tycker så synd om dem.

Jag ska köra som värsta kärringen när jag får moppe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0